Main menu:

Site search

Categories

Tags

Blogroll

‘Margekillers’ nu te koop als iBook

Het winnen van klanten gaat al lang niet meer om de beste prijs alleen. Het gaat om veel meer; een goed assortiment, snelle informatievoorziening en makkelijke order- en factuurprocessen. Klanten verwachten een perfecte service: on time-in full-no error-no contact.

Deeloplossingen zijn symptoombestrijding. Extra helpdeskcapaciteit helpt een tijdje om klanten zoet te houden. Het verhogen van voorraden betekent een hogere beschikbaarheid van producten, maar aan het einde van het jaar is er geen geld meer voor echt belangrijke investeringen. Die speciale order waarvoor de hele logistiek op z’n kop moest heeft wel dat ene nieuwe product op tijd bij de klanten gebracht maar de andere producten waren op dat moment niet leverbaar.

Perfecte orderprocessen moeten vanuit de klant zijn bedacht, naadloze informatiesystemen, duidelijke aanspreekpunten voor de klant en een naadloze samenwerking binnen de gehele organisatie; een integrale aanpak.

Walther Ploos van Amstel heeft een praktisch boekje over ‘Margekillers‘ voor de aanpak van logistieke verbeteringen geschreven dat nu voor Euro 3,99 in de Itunes Store te koop is.

http://itunes.apple.com/nl/book/margekillers/id558818162?mt=11

Foto © 2011 SEBASTIAAN ROZENDAAL

Write a comment