Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

De taxibranche is nog niet hersteld van corona

Jaarlijks houdt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) een taximonitor bij met cijfers over de landelijke taximarkt. De taxibranche is nog niet terug op pre-corona niveau. Het aantal taxiritten (inclusief contractvervoer) per jaar…

AH goed op weg met zero-emissie transport

Het elektrificeren van de stadslogistiek gaat bij Albert Heijn in volle vaart door. Den Haag, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht zijn hard onderweg, met plannen om uit te breiden naar Leiden, Delft, Gouda…

AH gaat klant helpen bij duurzame keuze

Albert Heijn heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen: in 2030 45% minder CO2-uitstoot van land tot klant tegenover 2018 en voor 2050 netto-nul uitstoot. Albert Heijn gaat die duurzaamheidsambities versnellen. Van de eigenmerkproducten en recepten…

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW