Bol.com groeit door als platform in Benelux

Bol.com publiceerde de Platformmonitor. Het aandeel pakketjes (niet de omzet) dat in 2019 werd verkocht door ondernemers via bol.com lag onder de 50%. In 2020 is dit aandeel in beide landen fors toegenomen naar ruim 55% in Nederland en meer dan 60% in België. Dat betekent dat steeds meer pakketjes worden verkocht door Belgische en Nederlandse ondernemers.

Het aandeel van bol.com als retailer is kleiner geworden in 2020 en bevestigt de transitie van bol.com als webwinkel naar platform. Ook is een sterke stijging te zien in  het aantal ondernemers dat via bol.com verkoopt. In december 2020 zijn 42.000 partners uit België en Nederland actief bij bol.com tegenover 26.000 in 2019. Bijna éénderde van alle ondernemers is gebruik gaan maken van automatiseren via bol.com. Cijfers over logistiek via bol.com staan niet in de Platformmonitor.

Het aantal actieve klanten in Nederland stijgt met 106% in het vierde kwartaal ten opzichte van een kwartaal eerder (België 110%). Eind 2020 heeft bol.com ruim 12 miljoen actieve klanten. Er zijn nu meer dan 35 miljoen producten online.

Bron: bol.com

2 Comments
  1. Er zijn niet eens 150 000 000 inwoners in België en Nederland Samen? Hoe kunnen ze dan zoveel klanten per dag hebben?

Leave a Reply

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW