Rituals kiest Budbee voor bezorging in Nederland

Rituals Cosmetics slaat de handen ineen met Budbee in Nederland. Het wereldwijde succesvolle cosmeticabedrijf onderstreept met de keuze voor de Zweedse challenger op de pakketmarkt haar ambities bij klantvriendelijkheid en duurzaamheid.

Rituals en Budbee werken al sinds 2020 samen in Zweden en Finland. Met de start van de samenwerking in Nederland kan Rituals ook tijdens de feestdagen de onbezorgde pakketbezorging garanderen. Met de recente toevoegingen van H&M en Rituals is Budbee daarbij hard op weg om het leidende duurzame Europese e-commerceplatform te worden voor bezorgingen.

De beste service

Belangrijk voor de toevoeging van Budbee in Nederland was voor Rituals de unieke service die Budbee biedt met haar technologie. Hiermee kunnen klanten van Rituals hun bestelling tot op de minuut traceren en zijn ze te allen tijde op de hoogte van de bezorging. Daarbij kan men tot 13:00 uur ‘s middags op de dag van levering de bezorgdag en -tijd aanpassen. Er is ook mogelijkheid om het pakketje te laten bezorgen in één van de 500 pakketkluizen van Budbee in Nederland. Zo is iedereen deze maanden dus ook verzekerd van dat ene gewilde pakketje voor Sinterklaas of onder de kerstboom.

Duurzame marktleider Europa

Het Zweedse Budbee, opgericht in 2015, is hard op weg om het leidende duurzame Europese e-commerceplatform te worden voor bezorgingen. Het jonge bedrijf biedt fossielvrije bezorging van pakketten in Nederland, Zweden, België, Denemarken en Finland.

De combinatie van pakketkluizen, cargofietsen, elektrische voertuigen, gebruik van groen gas en busjes gedreven door gerecyclede en plantaardige olie, zorgt voor een reductie van 90 procent van de CO2-uitstoot in de steden waar Budbee rondrijdt. Budbee is uiteindelijk volledig CO2-neutraal door de compensatieprojecten die het bedrijf faciliteert.

Met een zelflerend systeem en eigen algoritme heeft de logtech daarnaast een uitgebreid netwerk van pakketkluizen en thuisbezorging uitgerold. Hiermee bereikt Budbee inmiddels meer dan 30 miljoen mensen in vijf markten waar het actief is. De diensten van Budbee worden gebruikt door grote e-commerce bedrijven, waaronder ASOS, Zalando en H&M.

No Comments Yet

Leave a Reply

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW