Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

Minister Nieuwenhuizen positief over Hyperloop

Vorige week informeerde minister Carla van Nieuwenhuizen de Tweede Kamer over de inspanningen van de ministeries van Infrastructuur en Waterstaat en Economische Zaken en Klimaat voor de Hyperloop. Na gesprekken met het…

Waarom is de #Felyxchallenge nodig?

De #felyxchallenge op Twitter stelt de vele problemen met huurscooters aan de kaak op de social media. Amsterdammers zien de scooters van Check en Felyx overal, vooral in de weg, en op…

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW