Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

DHL start bezorgoptie ‘afgesproken plek’

Pakketvervoerder DHL Parcel biedt sinds kort de mogelijkheid om een pakket op een afgesproken plek rond het huis te ontvangen. Een nieuwe ontwikkeling in de markt die voordelen biedt voor ontvangers, verzenders…

Hellofresh gaat voor klimaatneutraal

HelloFresh, ‘s werelds grootste leverancier van maaltijdboxen, gaat 100% van de directe CO2-uitstoot van haar productie, levering aan klanten, kantoren en zakelijk reizen compenseren. Die stap maakt deel uit van de groene…

Simacan biedt hulp bij de laatste (kilo)meters

Simacan is een samenwerking met de Cornelissen Groep aangegaan voor verdere ontwikkeling van vervoerdersspecifieke behoeften op cloudplatform voor digitale samenwerking in transport en logistiek. Onderdeel van de samenwerking is het verder ontwikkelen…