Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

Booking.com: een wrang internetsprookje

Het van oorsprong Nederlandse Booking.com is nu een van de grootste, rijkste en meest succesvolle internetbedrijven van de wereld. Drie NRC-journalisten reconstrueerden het internetsprookje van Booking.com in hun boek ‘De Machine’. Het…

Wordt bezorgarmoede het woord van 2022?

Nieuwe bezorgdiensten schieten als paddestoelen uit de grond. Jumbo gaat flitsbezorgen met Gorillas. Bol bezorgt met eigen bezorgfietsen en HelloFresh groeit als kool. Critici stellen dat het allemaal niet gaat uitkomen. Er…

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW