Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

De wisjes datjes van Sendcloud

De nieuwe E-commerce Delivery compass van Sendcloud is uit met veel leuke wisjes datjes over Europese e-commerce. Sendcloud heeft naast Europese nu ook Amerikaanse consumenten gevraagd naar hun e-commerce eisen en verwachtingen.…

MyPup start proef met MyHubs in Utrecht

Tijdens de Dutch Green Building Week presenteerde MyPup samen met de gemeente Utrecht plannen voor groene MyHubs in Utrecht. De gemeente Utrecht wil experimenteren met nieuwe concepten voor buurtlogistiek en buurthubs en…

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW