Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

KLM vliegt uit de bocht

Op dag dat bekend wordt dat de uitstoot van vliegtuigen ongezond is, maakt KLM bekend in te zetten op ‘overstappers’ op Schiphol. Parool schrijft: “Terwijl deze zomer dagelijks duizenden Nederlandse vakantiegangers op…

Urban Logistik: die Stadt von Morgen

Wollen Städte nicht veröden und verkehrlich kollabieren, braucht es neue Wege. Was hier helfen kann und was das für die Logistik heißt, sagt Professor Walther Ploos van Amstel (Amsterdam University of Applied…

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW