Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

Amsterdam maakt ruimte voor stadslogistiek

De ontwerp-Omgevingsvisie Amsterdam 2050 is vastgesteld door het Amsterdamse college en ligt vanaf donderdag 21 januari 2021 voor zes weken ter visie. Amsterdam kiest voor groeien binnen grenzen: duurzame, compacte stedelijke ontwikkeling…

Circulaire plastic ketens vragen om integrale aanpak

De Dutch Sustainable Growth Coalition (DSGC) wil de transitie naar een circulaire economie voor plastic versnellen. Een integrale aanpak gericht op innovatie en samenwerking is noodzakelijk. De transitie biedt economische kansen voor de gehele waardeketen. In de…

Picnic stuurt met data op verkeersveiligheid

Michiel Muller van Picnic pakt verkeersveiligheid stevig aan. En, met resultaat. In een interview met MONO-zakelijk zegt hij: ‘In onze optiek begint veiligheid bij het exact meten en weten: het hebben van…

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW