Even afstand nemen…

Het is zo vanzelfsprekend: logistiek.

Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…

Horecalogistiek: niet meer van deze tijd, toch?

Luister naar de nieuwe podcast serie: Truffelz Talk! In gesprek met Walther Ploos van Amstel, lector in city logistics aan de Hogeschool van Amsterdam over direct2market binnen food, de toekomst van de horecalogistiek…

Stelt Amsterdam zero-emissie plannen taxi uit?

Om een snellere transitie naar een uitstootvrije taxivloot in Amsterdam mogelijk te maken wordt er een nieuwe convenant zero-emissie taxi voorbereid. Egbert de Vries, wethouder Verkeer en Vervoer Amsterdam, stelt dat er hierbij…

Hoe de voetganger uit Amsterdam verdwijnt

Meer ruimte voor voetgangers. Dat is een van de belangrijke ambities die de gemeente Amsterdam heeft; althans op papier. Amsterdam wil een stad zijn die voor iedereen comfortabel toegankelijk is. Dat geldt…

Zijn laadpalen het nieuwe goud?

Het Arnhemse bedrijf Allego gaat voor drie miljard dollar naar Wall Street. Dat is meer dan 50.000 euro per laadpunt. Dat zijn WorldOnline-achtige waarderingen. Wie gaat dat uiteindelijk betalen? De laadklant natuurlijk.…

Voetgangers bestaan niet bij het ministerie

Voetgangers bestaan niet bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Ze zitten in de dode hoek van de beleidsmakers in Nederland. Een nieuw rapport zou inzicht moeten geven in gedragsinterventies en mogelijke…

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW