Albert Heijn breidt samenwerking met Deliveroo en Thuisbezorgd.nl uit

Albert Heijn breidt de samenwerking met Thuisbezorgd.nl en Deliveroo uit met de thuisbezorging van de dagelijkse boodschappen. Klanten kunnen kiezen uit een assortiment van meer dan 1.200 vertrouwde producten en de bestelling wordt snel bezorgd. Zo kunnen klanten altijd een verse, gezonde maaltijd op tafel zetten, ook als het even niet lukt zelf naar de winkel te gaan. Albert Heijn volgt daarmee concurrent Jumbo die samenwerkt met Gorilla’s.

 

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: “We willen beter eten voor iedereen op elk moment bereikbaar maken. Dat doen we al met onze winkels en bezorgservice via ah.nl. Samen met Deliveroo en Thuisbezorgd.nl breiden we de bezorgmogelijkheden uit zodat we de boodschappen ook binnen ongeveer dertig minuten op de fiets bij je kunnen thuisbezorgen. Daarbij willen we graag een verser, gevarieerder en gezonder assortiment aanbieden zoals verspakketten en pureersoepen.”

Last minute gezonde maaltijd

Het assortiment bestaat uit meer dan 1.200 producten waaronder een uitgebreide keuze in biologisch en producten met een goede Nutri-Score. Op deze manier wordt het voor klanten makkelijker op het laatste moment te kiezen voor een gezondere maaltijd, ook als er geen gelegenheid is om naar de winkel te gaan. De snelle bezorging biedt daarnaast uitkomst als er bijvoorbeeld toch iets mist op een kinderfeestje of tijdens een diner met vrienden.

Het winkelnetwerk van Albert Heijn vormt de basis voor de bezorging. De boodschappen worden in de winkel verzameld en door een bezorger van Thuisbezorgd.nl of Deliveroo bij klanten thuisbezorgd. Albert Heijn start volgende week met bezorgen vanuit twee winkels in Amsterdam.

Bezorging via Thuisbezorgd.nl en Deliveroo

Albert Heijn werkt voor de snelle bezorging samen met Thuisbezorgd.nl. en Deliveroo, twee bekende bestelplatforms die veel gebruikt worden voor onder andere het bestellen van maaltijden.

“Als grootste maaltijdbezorger van Nederland streven we ernaar om onze klanten meer keuze, gemak en de beste service te bieden.” zegt Gijs Weterings, Country Director van Thuisbezorgd.nl. “Albert Heijn is een geliefd supermarktmerk waar we al jaren met plezier mee samenwerken, zo bieden we bijvoorbeeld diverse producten aan van AH to go. We kijken er naar uit om nu ook de favoriete boodschappen van Albert Heijn-klanten binnen dertig minuten bij hen thuis te kunnen bezorgen.”

“Wij zijn trots op deze intensivering van de samenwerking met Albert Heijn. We bieden onze klanten al jaren de mogelijkheid hun favoriete eten te bestellen bij de beste lokale en nationale partners. Samen met Albert Heijn gaan we consumenten nu nog meer keuzemogelijkheden bieden voor een groter aantal eetmomenten.” zegt Joep Hutschemakers, General Manager van Deliveroo Benelux. “Met deze samenwerking brengen we de ervaring die we met Deliveroo Hop in verschillende markten hebben opgedaan in Nederland in de praktijk.”

Ontwikkelingen e-commerce

Albert Heijn ziet jaarlijks een forse groei in online boodschappen doen. In 2021 werd bij e-commerce bijna 35% omzetgroei gerealiseerd. Met de opening van het achtste Home Shop Center in Roosendaal, de groei van AH Compact naar meer dan vijftig steden en de uitbreiding van de thuisbezorgmogelijkheden in samenwerking met Deliveroo en Thuisbezorgd.nl schroeft Albert Heijn de bezorgmogelijkheden en -capaciteit continu op. Al met al… een inspirerende en interessante samenwerking die de levensmiddelenmarkt stevig op zal schudden.

Foto: Albert Heijn

No Comments Yet

Leave a Reply

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW