De wisjes datjes van Sendcloud

De nieuwe E-commerce Delivery compass van Sendcloud is uit met veel leuke wisjes datjes over Europese e-commerce. Sendcloud heeft naast Europese nu ook Amerikaanse consumenten gevraagd naar hun e-commerce eisen en verwachtingen. Binnen Europa zijn er lokaal grote verschillen in voorkeuren van consumenten.

De gemiddelde consument doet elke 2-4 weken een online bestelling en besteedt gemiddeld €136,20. Interessant genoeg variëren de gemiddelde bestellingen per maand tussen verschillende generaties. Millennials bestellen het vaakst online, namelijk 2,1 keer per maand. Boomers bestellen met 1,5 keer per maand het minst vaak online.

De op één na belangrijkste reden waarom klanten hun winkelmandje verlaten, is omdat de geschatte bezorgtijd te lang is. Het niet aanbieden van de gewenste bezorgmethode is een andere belangrijke reden waarom shoppers hun winkelwagen verlaten.
De klanten willen graag kunnen kiezen tussen vervoerders, prijzen, tijdsloten, trackingopties en meer. De keuze moet reuze zijn. Gewoon thuis leveren heeft veruit de grootste voorkeur. Ophalen bij een afhaalpunt veel minder. Het grotendeel van de consumenten zou graag flitsbezorging willen kiezen.

Waar Sendcloud ziet dat consumenten bereid zijn meer te betalen voor bezorging bij een hogere orderwaarde, zien ze ook dat een hoger percentage klanten verwacht gratis verzending te krijgen wanneer het aankoopbedrag hoger ligt.

Het lijkt erop dat de trend van gratis retourneren op zijn retour is, ondanks dat een groot aantal consumenten nog steeds gratis retourneren verwacht. Goed nieuws is dat shoppers meer gewend raken aan het idee van betaalde retouren.

Meer dan 50% van de online shoppers is bezorgd over de impact van online winkelen op het milieu. Er wordt verwacht dat webshops CO2- neutrale bezorging aanbieden. Een andere manier om de impact op het milieu te verkleinen is om minder of kleinere verpakkingsmaterialen te gebruiken.

Bron: Sendcloud

No Comments Yet

Leave a Reply

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW