“Why has it suddenly become so expensive?” a long-term customer asked last week when the account manager explained that the company would soon start driving electric trucks. That is a fair question.…
Thuis, wanneer een meubelzaak een wandmeubel aflevert en opbouwt. In de supermarkt, waar juist die diepvriesmaaltijd die zo goed smaakt in het schap ligt. Of wanneer de auto een beurt krijgt. Maar iedereen kent ook uitverkochte producten, overtollige voorraden en de hele dag wachten op de verwarmingsmonteur. Producten worden steeds meer een dienst. Hoe voorkom je overvolle magazijnen, onnodige afprijzingen, uit de pan rijzende transportkosten en bovenal klanten die uw onderneming de rug toekeren. Succesvoorbeelden van Procter&Gamble, Nokia, Apple, Wal-Mart, het Amerikaanse leger en Zara, maar ook van Nederlandse bedrijven als DAF, KLM Maintenance & Engineering en Heineken laten zien dat logistiek ook prima kan werken. Die ondernemingen hebben hun supply chain perfect afgestemd met hun strategie. Deze kritische columns u daarbij helpen…
“Why has it suddenly become so expensive?” a long-term customer asked last week when the account manager explained that the company would soon start driving electric trucks. That is a fair question.…
In Noord-Amerika groeit een nieuwe trend: via platforms als Uber Eats bestellen consumenten niet alleen maaltijden, maar ook sneakers, mascara en T-shirts. Binnen een uur thuis afgeleverd. Warenhuizen en merken DSW en…
Four major European transport and logistics organisations – IRU, CLECAT, the European Shippers’ Council, and the Global Cold Chain Alliance – have written a joint letter to European Commission President Ursula von der…
Over tien jaar zal het wegtransport in Europa goed zijn voor zo’n 4 procent van de elektriciteitsvraag. Bestelauto’s en vrachtwagens nemen daar ongeveer de helft van voor hun rekening. De gebouwde omgeving en…
ICCT publiceerde een interessant blog over zero-emissiezones: The Netherlands’ path to cleaner urban freight. Het blog presenteert lessen voor andere landen. Maar kloppen die lessen wel? Wat gebeurt er écht in Nederland?…
Volgens De Staat van de Stad Amsterdam XIII is de mobiliteit in de hoofdstad terug op het niveau van vóór de coronapandemie. Amsterdammers maakten in 2023 gemiddeld 2,5 verplaatsingen per dag. Dat…
With AI, you get what you ask for—even if it’s a dumb question. That’s what makes AI both fascinating and challenging. For supply chain professionals and mobility experts, the worlds of digital…
De stadsreiniging die het afval inzamelt en de stad schoon moet houden, kampt met grote problemen. Een hoge werkdruk, stijgend ziekteverzuim, kapotte voertuigen en medewerkers die sinds enkele jaren door de hele…
Goederen veilig en schoon afleveren én afval efficiënt inzamelen in onze binnensteden: het is een enorme uitdaging. Helemaal sinds de invoering van zero-emissiezones per 1 januari 2025, terwijl de stedelijke bevolking juist…
Al vijftien jaar sleept de herontwikkeling van het Food Center Amsterdam zich voort. Op het terrein moeten woningen verrijzen, terwijl het geplande distributiecentrum steeds verder opschuift. Hoewel ondernemers altijd openstonden voor aanpassing, begint het vertrouwen te…
As industries strive toward circular economy targets, the chemical recycling of complex plastic waste streams, such as polyurethane (PUR) rigid foam, is becoming increasingly important. However, despite advances in chemical recycling technologies,…