PostNL: the postman always rings twice?

PostNL gaat in 2021 berichten versturen wanneer de pakketbezorger bijna aan de deur is. Androidworld ontdekte dat de PostNL deze functie aan het testen is. De nieuwe functie wordt bij kleine klantgroepen getest bij de bezorging op zondag en bezorging van levensmiddelen.

Het was al mogelijk om de bezorger in de PostNL-app te volgen op een kaartje. Ook dit is een kleinschalige test. De test werkt bij ongeveer 50 procent van de leveringen, vertelde PostNL tegen Androidworld.

De testen zijn gebaseerd op voorspellingen en nog niet op basis van gedeelde GPS informatie. Daarom wordt de informatie nog niet aangeboden voor bezorgingen overdag. Dan kunnen ontvangers het bezorgadres nog veranderen. en kloppen de voorspellingen niet meer, volgens PostNL. Ook bij vertraging wordt de informatie jammer genoeg nog niet gegeven.

Met deze nieuwe functies hoopt PostNL het werk van de bezorgers te verlichten. Hopelijk denkt de pakketbezorger ook na over wat de ontvangers thuis willen. Picnic, Thuisbezorgd en Albert Heijn geven hun ‘ik kom eraan’ informatie al enkele jaren aan hun klanten op basis van GPS en real-time (verkeers) data. De uitrol van de handige functies bij PostNL komt zeker niet voor 2021…

Walther Ploos van Amstel.

 

Foto: PostNL

No Comments Yet

Leave a Reply

Walther Ploos van Amstel  

Passie in logistiek & supply chain management

FOLLOW